Sunday, July 18, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010- ENTRI KELAPAN


PANTANG LARANG

Pantang larang ini sungguh aneh bagi saya seperti demikian :
Jangan cukur kening ditakuti akan hilang seri muka.Bagi saya pantang larang ini tidak maksud akal kerana kebanyakkan wanita sekarang menyukur kening mereka sebelum mereka kahwin.Pada pendapat saya,wanita-wanita ini tidak percaya dengan pantang larang dan mengingat bahawa pantang larang adalah benda karut.

Pantang larang ini juga menarik perhatian saya,melontarkan baju di atas bumbung rumah tanpa diketahui orang lain untuk mengelakkan hujan turun ketika majlis.Pada pendapat saya,tidak banyak orang yang akan membuat demikian kerana sekarang kebanyakkan orang tinggal di rumah pangsa dan jikalau mereka membuat demikian baju mereka akan termasuk ke dalam rumah jiran mereka.



No comments: